חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

'החיוך שלהם הוא המתנה שלנו' - מאמאנט אוסטריה למען המהגרות וילדיהן

מידי שבוע מתייצבות שחקניות ליגת מאמאנט אוסטריה, במרכז הגריאטרי Lainz, הממוקם בוינה, בו שוהים פליטים מהגרים עד לקבלת מגורי קבע, במטרה לשחק מאמאנט עם המהגרות וילדיהן.


אליזבת ספייסר  (Elisabeth Speiser) מנכ"לית ושחקנית מאמאנט ליגת אוסטריה בהווה, ושחקנית כדורעף של הנבחרת האוסטרית וקבוצת כדורעף מובילה בווינה בעברה, אשר אחראית על פיתוח פרויקטים מגדריים בתחום הספורט  מספרת:  " מהרגע הראשון שהצטרפתי למאמאנט, הבנתי שמדובר בפלטפורמה, שתאפשר בנוסף לעיסוק בספורט, גם יזום והובלה של פעילויות למען הקהילה באוסטריה.

הטיפול במהגרים ובפליטים הפך לאחד הנושאים החשובים באוסטריה ומעצם היותו כזה, קיים קשר עם רוב הארגונים החברתיים. במקלט ב Wienerwald נמצאים מהגרים ופליטים (מרביתם מוסלמים), שהגיעו לאוסטריה לאחרונה. בנוסף לטראומה שעברו, הם אינם מכירים את השפה הגרמנית ואין להם כל בטחון כלכלי, חברתי או אחר.

'החיוך שלהם הוא המתנה שלנו' - מאמאנט אוסטריה למען המהגרות וילדיהן

בפעילות מאמאנט בה לוקח ציבור המהגרים, כולל הנשים והילדים המתגוררים במקלט. אנו מוכיחות שוב כי כל אמא יכולה. בין אם מדובר באמא שהגרה בעל כורחה למדינה חדשה, גם אם היא מבוגרת, וכך גם ילדיה וכל משפחתה.  במהלך ששת השבועות האחרונים, שיחקנו מאמאנט, בהדרכת שלושה מאמאנים ואיש מקצוע בעל ניסיון בטיפול בילדים.

למשך תשעים דקות המהגרים והפליטים שעברו כל כך הרבה בחייהם, יכולים לנסות ולשים את כל מה שעברנו מאחוריהם, ורק לשחק וליהנות. כולנו צוחקים המון! שני הצדדים מחכים בכיליון עיניים לאימון ולמשחק השבועי המשותף שלנו. רגעי ההנאה והכיף שכולנו  חווים, ותשומת הלב העצומה שמקבלים המהגרים, הנם בעלי השפעה חיובית על חוסנם הפיזי והנפשי. 

רוב בני הזוג תומכים בפעילות של נשותיהם, ומגלים יחס חברי גם כלפינו. יחד עם זאת, ישנם בעלים אשר מעדיפים כי בנות הזוג לא ישתתפו באימונים או במשחקים. במקרים אילו, הם מוזמנים  לקחת חלק כצופים ולעודד, וכך הם מבינים כי מדובר בפעילות בטוחה והוגנת. חלקם אף מצטרפים למשחק.

'החיוך שלהם הוא המתנה שלנו' - מאמאנט אוסטריה למען המהגרות וילדיהן

הפעילות מאפשרת לנו, שחקניות מאמאנט, להטמיע את הערכים של הליגה, כולל העובדה שכל אמא יכולה. הדגש במשחק מאמאנט הנו על תפיסת הכדור, מסר המאפשר למהגרים (גברים, נשים וילדים) לקחת חלק פעיל במשחק, להתחזק פיזית ונפשית, לבסס ביטחון ולהרגיש טוב עם עצמם. למרות שאנו דוברים שתי שפות שונות, הפעילות במסגרת ליגת מאמאנט מאפשרת לנו לדבר באותה שפה וגם לתקשר וליהנות יחד.. החיוך שלהם היא המתנה שלנו".