חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה



סיפורן של שלוש ליגות חדשות בהקמה בארץ ומעבר לים – כל אמא יכולה!

ניצה לוי שוטלנדר – מנהלת פרויקטים חברתיים ממקסיקו סיטי - נחשפה לליגת מאמאנט בעת ביקור בארץ – כאשר פגשה את עופרה אברמוביץ יו"ר מייסדת הליגה. מלכת היופי לשנת 1989 ואשת הנדל"ן ניקול הלפרין, שעברה לפני 4 שנים לפורטלנד – החליטה להקים את ליגת מאמאנט פורטלנד. אמל ג'רוס – יושבת ראש ליגת מאמאנט שפרעם, שחקנית כדורסל ומורה לחינוך גופני, הבינה את התרומה הגדולה של ליגת מאמאנט בעיר שלה, ולכן פנתה לגלית אבשלום – מנכ"לית מאמאנט כדי לאפשר לאמהות בשפרעם, לשחק מאמאנט. כל אחת בדרכה, עברה תהליך , ולפעמים כנגד כל הסיכויים – הקימה קבוצת מאמאנט – וזו רק ההתחלה...


“where there's a will there's a way”  או בעברית – "במקום בו יש רצון, ישנה דרך!"

שלוש אמהות, נחשפו למאמאנט בדרכים שונות, והחליטו ליצור תשתית באזורן – כדי לאפשר לתושבות ולבני משפחותיהן חיים טובים יותר וכך גם לעיר כולה. איך הן עשו את זה ומדוע – כל אחת יכולה? נקודה למחשבה לכל מי שרוצה גם

כיצד נחשפתי למאמאנט
"מה זה הדבר הזה? מה פספסתי? שאלתי את עצמי, נפגשתי עם עופרה אברמוביץ, מייסדת ויו"ר מאמאנט. שתינו השתתפנו באחד הפאנלים, במסגרת הכנס העולמי של  'מנהיגים ישראלים בתפוצות' שהתקיים בחודש דצמבר האחרון בירושלים" מספרת ניצה לוי שוטלנדר, נשואה ואמא לשתי בנות, ההמתגוררת במקסיקו סיטי – מקסיקו, כבר 7 שנים, מנהלת משרד לפרויקטים חקלאיים, ומעניקה סיוע לנשים בכפר להשיג עצמאות כלכלית וחברתית.

סיפורן של שלוש ליגות חדשות בהקמה בארץ ומעבר לים – כל אמא יכולה!

"למרות שבעלי ארגנטינאי, אין לנו בבית כל זיקה לספורט ובכל זאת, הבנתי שיש פה משהו חשוב עבור האמהות ישראליות המתגוררות במקסיקו, ועבור התושבות המקומיות".
"נחשפתי לפעילות של ליגת מאמאנט, במסגרת קורס בנושא מנהיגות. מיד הבנתי שקידום פעילות ספורטיבית בקרב אמהות, ישפיע באופן מידי על כל נשות הכפר. פניתי לגלית אבשלום – מנכ"לית מאמאנט ולראש מחלקת הספורט בשפרעם –  מר כארם סובח, במטרה לצאת לדרך עם הקבוצה הראשונה" מספרת אמל ג'רוס – נשואה ואמא לשלושה, רכזת ליגת שפרעם, שחקנית כדורסל בעברה (ליגת על ברמה"ש ונבחרת ישראל) ומורה לחינוך גופני.

"בישיבה שהייתה לנו עם ראש העיר - מר אמין ענבתאוי, ניסיתי להסביר, כיצד פעילות מאמאנט יכולה לקדם את העיר ותושביה עם דגש על הנשים כולן, כולל שינוי המטליות שלהן. הן לא נרתעות מתחרות, ולכן משאירות את תחום הספורט לגברים. חשוב שגם ההורים ידרבנו את הילדות והנערות, לעסוק בספורט ולא לפרוש מוקדם. כאשר הבת רואה את אמא שלה עוסקת בפעילות ספורטיבית, ועושה משהו טוב בשביל עצמה, היא מקבלת מוטיבציה לעסוק גם כן בספורט, וזה כל כך חשוב לכל תחום בחיי שתיהן".

ניקול  הלפרין, נשואה, אמא לארבעה ילדים וסבתא לנכד, המתגוררת בפורטלנד – ארה"ב, ארבע שנים מספרת: "פנתה אלי אמא ששיחקה מאמאנט בישראל והגיעה לפורטלנד במסגרת רילוקיישן. החלטנו להקים יחד ליגת מאמאנט. אחרי חיפוש מאוד מאתגר של אולמות, שלחנו הזמנה לאימון ניסיון אליו הגיעו 20 שחקניות נלהבות"
סיפורן של שלוש ליגות חדשות בהקמה בארץ ומעבר לים – כל אמא יכולה!
 
אז איך מתחילים?
ניצה: "לא היה לי מושג מה לעשות? איך מתחילים?! החלטתי לגייס קפטנית  – אמא שמכירה את מאמאנט ואוהבת את פעילות הליגה. אליה הצטרפה אמא נוספת, שמכירה את הפעילות, דרך חברה המתגוררת בארץ.  התחלנו שלושתנו לעניין את הישראליות המתגוררות בעיר. הילדים של רבות מהן לומדות באותו בית הספר – דבר שאפשר לנו להפיץ את הבשורה. במקביל, פניתי לגורמים לא רשמיים, שיעניקו חסויות. מבחינת אולמות, במקסיקו סיטי יש שפע, ובתי הספר גם משתפים פעולה, כדי לאפשר לילדים לעסוק בספורט. אני שמחה להודיע שיש לנו כבר כ- 20 שחקניות שהצטרפו למאמאנט מקסיקו. ויש לנו גם מאמנת! אנחנו יוצאות לדרך!"

אמל: "יש לנו אישור לצאת לדרך, אולמות ואמהות שרוצות כבר להתחיל. אנחנו מחכות לשעות אימון בכל אחד מהאולמות שהוקצו לנו ולהמשיך בגיוס שחקניות נוספות, לאמהות הנלהבות שמחכות לאימון הראשון".

ניקול מספרת שהדרך להקמת קבוצת מאמאנט, הייתה רצופה בכוונות טובות והרבה קשיים עד... שדברה עם צוות מאמאנט ישראל ולוס אנג'לס: "ברגע שכתבתי לעופרה (אברמוביץ) וגלית (אבשלום) שאני צריכה עזרה, קיבלתי חוברת מאורגנת ומסודרת עם כל חוקי המשחק, הדרך להקים קבוצה, ניהול המשחק והאימון, וכל מה שהייתי צריכה. זה פשוט עשה לי סדר. אם הייתי יודעת שאקבל כל כך הרבה הכוונה, הייתי מקימה את הקבוצה הרבה קודם. במהלך הדרך אני מקבלת סיוע מליגות מאמאנט ברחבי העולם ובישראל. יש לי ליווי מהרגע שרציתי להקים קבוצה ועד היום"

התרומה של מאמאנט
ניצה: "לפעילות ליגת מאמאנט יש ערך מוסף לאמהות במקסיקו. רובן הגיעו לכאן במסגרת רילוקיישן, בעקבות עבודתו של הבעל. החיים שלהן השתנו – ולא תמיד לטובה. חלקן היו עו"ד, מנהלות, אחיות עם מקצוע וזהות ברורה. כעת הן פוגשות במציאות מאתגרת ושונה. הן לומדות את השפה, אבל לא תמיד יכולות לעבוד, וגם המנטליות שונה. רובן מחפשות עיסוק עבור עצמן  - וזה בדיוק המענה שיכולה לתת להן מאמאנט: מסגרת, עניין ותחושה של שייכות".

אמל: " פעילות ליגת מאמאנט, תאפשר להן להרגיש שייכות, לקחת חלק בשיח שקשור גם אליהן, תעזור להן לפתח את האישיות שלהן, ותעניק להן גאווה, ובטחון עצמי".
סיפורן של שלוש ליגות חדשות בהקמה בארץ ומעבר לים – כל אמא יכולה!
אמל עם משפחתה

ניקול: "היום יש לנו קבוצה המונה 25 שחקניות: ישראליות, אמריקאיות והודיות. אני חושבת שאחד היתרונות המרכזיים של הליגה, הוא הפעילות ההתנדבותית, מעבר למה שקורה במגרש. אני מאוד אוהבת להתנדב, וכאשר זה מתקיים במסגרת קבוצה, ועם בנות שאני אוהבת, זה הרבה יותר כיף ומניע את כל האחרות לפעול גם כן".
 
החזון
ניצה: "אנחנו מתחילות מקבוצה אחת, במטרה להפוך  לליגת מאמאנט מקסיקו סיטי. הייתי גם רוצה לשלב את פעילות מאמאנט בבתי הסוהר במקסיקו סיטי, באותו דרך בה זה ממומש בישראל. יש לי רגישות לאסירות, שיכולות לצמוח ולקבל המון, מכל אימון או משחק של מאמאנט"

אמל: "אולי זה ישמע הזוי , אבל אני רואה מתישהו בעתיד -אחרי שיהיה לנו אולם משלנו, מקום מפגש של אמהות מאמאנט. מקום שמציע כל מה שאישה רוצה: אימוני ומשחקי מאמאנט , בית קפה, אולם להרצאות, אולם כדורסל ועוד... זה החלום"

ניקול: "הייתי רוצה שתהיה פה ליגה גדולה, המורכבת מאמהות - שחקניות המתגוררות בפורטלנד זמן  ממושך. ישנן שחקניות שמתוקף פקידו של הבעל או שלהן עצמן, מגיעות לארבע חודשים בלבד. הארעיות הזו עלולה לפגוע בקבוצה. חשוב לי שתהיה המשכיות".

לסיכום . . .
ניצה: "הקבוצה שנקים, תהיה סנונית ראשונה של מאמאנט, באמריקה הלטינית. אנחנו נעשה את זה צעד אחרי צעד. קצת סבלנות, וגם אנחנו נהיה על המפה"

אמל: "מאז שאני מכירה את עצמי אני על המגרש. אני גם  אמא לילדה בת 20 , שחקנית כדורסל. אני רוצה שכל אמא או ילדה שרוצה לעסוק בספורט בשפרעם, שלא תהסס לרגע.."

ניקול: "מאמאנט עוטפת אותך, בכל רגע נתון, בארץ ובעולם".

סיפורן של שלוש ליגות חדשות בהקמה בארץ ומעבר לים – כל אמא יכולה!
מקסיקו פגישה ראשונה של הקבוצה

סיפורן של שלוש ליגות חדשות בהקמה בארץ ומעבר לים – כל אמא יכולה!
ניצה והמשפחה בחתונת הבת בשדות נהלל