חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

חמסה עלינו - תערוכת צילומים בשיתוף בית הנשיא

ביום ראשון הקרוב (6.6) כ״ו בסיוון, תושק בשדרת היוצאים בנמל התעופה בן-גוריון "חמסה עלינו" - תערוכת צילומים חדשה, אותה מובילים בית הנשיא (ומיזם הדגל "תקווה ישראלית") וארגון Vibe Israel הפועל למיתוג ושיווק ישראל בעולם.


התערוכה הינה מיזם אומנותי ודיגיטלי, ששורשיו ב"נאום השבטים" של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ובתכנית תקווה ישראלית שהוא מוביל, ודרך סיפורים אמיתיים, יוצאי דופן ומעוררי השראה, היא חושפת ומאירה את העוצמה של השותפויות בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית.

על התערוכה:

34 התצלומים בתערוכה מציגים כמכלול את גווניה השונים של החברה הישראלית דרך אירועים, פעילויות, מיזמים ואישים בולטים בחברה ומתבססים על צילומים של סיפורים אמיתיים – דמויות מעוררות השראה שמנפצות את הדעות הקדומות, חודרות ללב ולבטן, פורצות גבולות ומשנות פרדיגמות.

התצלומים מתעדים פרויקטים ערכיים שונים, ומנכיחים קבוצות ואישים מחוץ לאופן ההצגה הסטריאוטיפי הרגיל שלהן. הדמויות המצולמות, מציגות בפעילותן את חזון שיתוף פעולה בין השבטים בחברה הישראלית: דתיים, חילוניים, חרדים וערבים וגם הקהילות היהודיות בתפוצות.

שם התערוכה "חמסה עלינו" נגזר מהסמל העממי שנפוץ בקרב חמשת השבטים של החברה הישראלית – ומורכב גם הוא – מחמש אצבעות – אשר הינן שונות זו מזו, אך מהוות חלק מאותו השלם.

בין המצולמים ניתן לראות את נחמה שפיגל נובק - הטייסת החרדית הראשונה, סנאא מחאמיד - האישה המוסלמית הראשונה ביחידת רוכבי האופנולנס (אופנוע אמבולנס) של ”איחוד הצלה", אדם זיו ועלאא סוויטאת, שהקימו יחד את גלידריית "בוזה" שזכתה בפרס Aim2Flourish היוקרתי על הגשמת חזון האו"ם לעולם טוב יותר, צעירים מעוררי השראה כדוגמת תלמידי ישיבת מקור חיים, ומצולמים רבים מרתקים נוספים.

התערוכה תוצג לבאי נתב"ג עד סוף 2021, ותחשוף לאורחים ולישראלים עצמם, את הפנים הישראליות המגוונות, פנים המשדרות אחדות וחיים משותפים, זה לצד זה בשיתוף פעולה.

בתערוכה תוצג גם תמונה של מאמאנט

לאתר תערוכת חמסה עלינו

חמסה עלינו - תערוכת צילומים בשיתוף בית הנשיא


נועדנו לחיות יחד

"עתידה של מדינת ישראל תלוי ביכולתנו לבסס שותפות וערבות הדדית – בתוכנו, ועם אחיותינו ואחינו בתפוצות. ביסוסה של שותפות אמיצה בין מרכיביה השונים, השווים והחלוקים של החברה הישראלית – היא תנאי הכרחי לחיינו המשותפים כאן ולקיומה ושגשוגה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית – בדיבור אחד.
מבית הנשיא יוצאת קריאת העידוד לכל קבוצה בחברה הישראלית, לשאת באחריות המשותפת לעתידנו ולתרום את חלקה הייחודי בעיצוב פניה של מדינת ישראל. זוהי תקוותנו – תקווה ישראלית. כי נועדנו לחיות יחד."
מתוך דברי נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין

חמסה עלינו - תערוכת צילומים בשיתוף בית הנשיא

התערוכה המוצגת כאן נוצרה במטרה לתת ביטוי לשותפות בתוככי החברה הישראלית ולערבות ההדדית שבין ישראל לתפוצות. כל תמונה מאפשרת לנו הצצה לסיפורים אמיתיים שמתרחשים כאן יום יום, לרוב מתחת לרדאר התקשורתי. סיפורים, שיש עוד רבים כמותם, שהם ניצוץ של שותפות חדשה, חשובה ומשמחת, שנותנת תקווה בהווה ולעתיד. התמונות מציגות לא רק את הרוח שלנו – אלא גם את השמחה, הסקרנות, החיוניות והחדשנות שנוצרות כתוצאה מהמפגש ומשיתוף הפעולה בין כולנו.

תקווה ישראלית היא תכנית הדגל של בית הנשיא לחיזוק הממלכתיות ולביסוס השותפות בין הקבוצות המרכיבות את החברה הישראלית. התכנית מהווה את היישום המעשי של קריאת הנשיא לביסוס השותפות בין חלקי החברה הישראלית, כפי שהוצגה בנאומו משנת 2015 שזכה לשם "נאום השבטים".

תקווה ישראלית פועלת לקידום השתלבות איכותית של כלל המגזרים בחברה ובכלכלה, וליצירת שיתופי פעולה ביניהם בתחומי מפתח ובראשם החינוך, האקדמיה, התעסוקה, השלטון המקומי והספורט. תקווה ישראלית מבקשת לחזק את ה"יחד" של החברה הישראלית תוך מתן כבוד ומקום לכל קבוצה וקהילה המרכיבה אותו. כל זאת, במטרה להבטיח את חוסנה ושגשוגה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

בית הנשיא ועמותת Israel Vibe מזמינים אתכם לקחת חלק באתגר הכי ישראלי ולחגוג איתנו את העוצמה שבמגוון התרבותי שכולנו חלק ממנו! אתגר #חמסהעלינו