חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

נשים מעוררות השראה: רכזת ליגת בקעת אונו - קרן גרטל

לראשונה התוודעתי למאמאנט לפני כ- 7 שנים, כשאני ומשפחתי גרנו בגבעת שמואל. מאמאנט נכנסה בסערה לעיר ותוך זמן קצר הקמנו 6 קבוצות.


  1. ספרי לנו קצת עלייך: במה את עוסקת, היכן את מתגוררת, תחביבייך?
    מי אני בעצם – שמי קרן פרייטג – גרטל , בת 49, נשואה לליאור בעלי מזה 21 שנה, אמא לשלושה ילדים מקסימים:  איתי בן 18.5, גלי בת 16.5 ורוני בת 11.5. במקצועי אני עו"ד  מתעסקת בנדל"ן למעלה מ 22 שנים וגרה ביהוד מונוסון. אני שחקנית וקפטנית בקבוצת אלון 1 כבר 7 שנים,  אני שופטת במאמאנט כבר 4 שנים (בליגת כפר סבא, וראשון לציון), אני רכזת מקצועית (במשותף עם שירלי זקן) זו השנה השנייה בליגת תל אביב.

    נשים מעוררות השראה: רכזת ליגת בקעת אונו - קרן גרטל

  2. ספרי לנו בכמה משפטים על הליגה שאת מרכזת ועל הרגע שבו החלטת להתנדב לתפקיד?
    לראשונה התוודעתי למאמאנט לפני כ- 7 שנים, כשאני ומשפחתי גרנו בגבעת שמואל. מאמאנט נכנסה בסערה לעיר ותוך זמן קצר הקמנו 6 קבוצות. בהתחלה שיחקנו בליגה רק הקבוצות של גבעת שמואל ולאחר כשנתיים הוחלט לנסות ולהקים ליגה אזורית שבה ישחקו קבוצות מ- 4 ערים, גני תקווה, אור יהודה, יהוד וגבעת שמואל. לפני כשנתיים קריית אונו הצטרפה אלינו לליגה וכיום אנחנו ליגה אזורית המונה 21 קבוצות.
    ניהול הליגה היא משימה מאוד מאתגרת  אך הרכזות של כל חמשת הערים עוזרות ומשתפות פעולה בצורה נהדרת לקיום הליגה.
    ההחלטה להיות יו"ר הליגה, לא הייתה פשוטה, ועמדו בפני אתגרים רבים, אך בשיתוף פעולה של רכזי הספורט של חמשת הערים והרכזות של הערים (גני תקווה-סטפני ורוני, יהוד-תמר וג'ודי, אור יהודה-חני ועדי, קריית אונו- עינת וגבעת שמואל- מרתה), הצלחנו לפתוח את הליגה המונה כ- 260 שחקניות ב- 21 קבוצות ואני גאה על כך מאוד.
    רכז/ת מקצועי/ת בליגת בקעת אונו: שירלי זקן ועדנה ברוורמן
    נאמנ/ת תקשורת בליגת בקעת אונו: 
    הליגה שלי בנויה מחמש רשויות ולכל רשות יש רכזת משלה, לכן מבחינת נאמנת תקשורת, יש לנו את עדי מאור יהודה שאחראית על אתר האינטרנט ושיתוף חומרים שם.
    רכז/ת קהילה ואירועים בליגת בקעת אונו: לגבי רכזת קהילה ואירועים אנחנו עושות פגישה אחת לכמה חודשים ומתכננות אירועים ביחד (כל הרכזות 9 במספר).
    מתנדבות פעילות בולטות: הרכזות המקצועיות בליגת בקעת אונו הן שירלי זקן ועדנה ברוורמן שעושות עבודה מקצועית נהדרת תוך הפגנת סבלנות ,רגישות ובסובלנות מול האתגרים שהצבנו להן.

    נשים מעוררות השראה: רכזת ליגת בקעת אונו - קרן גרטל

  3. האם נתקלת בקושי – במילוי תפקידך כאישה? קושי במילוי תפקידי כאישה – אני חושבת שכנשים יש לנו אתגרים גדולים בסבך הבירוקרטיה מול הרשויות, גם שבראש הרשות עומדת אישה (כמו ראשות עיריית יהוד, אור יהודה ומועצה מקומית גני תקווה). הקושי הוא להסביר לרשויות ולרכזי הספורט כמה הספורט הנשי הוא חשוב לעיר ולקהילה, וכמה חשוב לתת לנשות העיר הזדמנות לצאת ולעשות ספורט במסגרת כמו מאמאנט.

  4. סיפור מצחיק / בדיחה פנימית / מקרה מרגש מהליגה:  מקרה מרגש – כשאיתי בני, הגיע לגיל של מחויבות אישית, ניגשתי לבית הספר ולמתנ"ס וביקשתי לפתוח את האפשרות לעשות מחויבות אישית כרשם במסגרת משחקי הליגה במאמאנט, בהתחלה לא ממש הבינו מה בדיוק אני רוצה אך לאחר שכנועים רבים נפתחה האופציה הזו עבור בני. בשנה השנייה של המחויבות נוצרה הזדמנות שאיתי יעבור קורס שופטים במאמאנט, ואכן כך היה. בגיל 17 איתי עבר קורס שופטים והיום הוא שופט בליגת בקעת אונו. גם בנותיי גלי ורוני עברו קורס רשמים והן חלק מהליגה שלי, וכך נוצר שכולנו ביחד ביום שבת כשיש משחקי ליגה וזה מאוד מרגש ומשמח אותי. מעבר לרמה האישית כיום כל הרשמים בליגה הם נערים תושבי הערים השייכות לליגה ועושים מחויבות אישית לטובת הקהילה שלנו.

  5. בנימה אישית – מה המסר שחשוב לך להעביר לשחקניות? מסר אותו אני רוצה לשתף- המשפט "כל אמא יכולה" הוא נכון ומלווה אותי מהיום הראשון שנכנסתי למאמאנט. מקסים בעיני שקבוצה של 12 נשים מוצאות את הזמן לבלות ביחד כקבוצה באימונים ומשחקים, עושות ספורט ביחד, מידי פעם יוצאות לטייל מבלות ביחד, מתגבשות ביחד ויוצאות לטורנירים ארציים ביחד- זו חברות אמיתית שנוצרה מתוך קבוצה של נשים שלפני המאמאנט לא הכירה אחת את השנייה יותר מלומר שלום בשכונה, בסופר או בכניסה לבית הספר.


נאום טקס הפתיחה לעונת 2019-20 - 9.11.2019

שלום לכולם,

אני מתרגשת ממש לפתוח את עונה מספר 4 בליגת מאמאנט בקעת אונו.
תודה לכל המכובדים שהגיעו לכבד אותנו בערב זה, ראשת המועצה ליזי דלריצה, ליאת גרינפלד חברת הנהלת מאמאנט.

אני שמחה לבשר לכן שהשנה הליגה שלנו בנויה מ- 21 קבוצות וכ- 250 שחקניות. ואני רוצה לברך ב"ברוכות הבאות" את השחקניות החדשות שהצטרפו העונה למשפחת מאמאנט בקעת אונו.
יש לנו 2 רכזות מקצועיות השנה, שירלי זקן ועדנה ברוורמן שעבדו קשה כדי להכין לנו את התוכנית המקצועית, יש לנו 5 שופטים ויהיו לנו רשמים צעירים שאנחנו מכשירות  לתפקיד מתוך בתי הספר בישובים שיעשו את הרישום במעורבות חברתית.

אני חייבת לציין שכשכנסתי לתפקיד לא ידעתי כמה תיאומים, ארגונים, שיחות, ומיילים אצטרך לעשות ולבצע, אבל אני ממש לא לבד ויחד איתי עובדות, חושבות ומבצעות במסירות רבה 8 רכזות הערים וזו הזדמנות נהדרת לומר תודה גדולה לתמר, עינת, רוני, סטפני, ג'ודי, חני, עדי, ומרתה. (מגיע להן כפיים).
אני רוצה להזכיר לכולן למה אנחנו כאן, כי יחד עם העבודה מחוץ לבית ובבית אנחנו רוצות לעשות גם קצת כושר גופני וספורט, וגם לצאת ולהיפגש עם חברות נהדרות שמרגישות כמונו ביחס לכדורשת וגם לתרום לקהילה שבה אנחנו גרות.

ואם מדברים על קהילה אז תודה לרכזי הספורט של הערים שלנו, דייגו, סמו, אביבה (ללה) ויואל שנפגשו איתנו ונתנו לנו את הגב שאנחנו צריכות כדי לפתוח את העונה. (מגיע להם גם מחיאות כפיים).
אני מאחלת בהצלחה לכל הקבוצות בשלב המוקדמות ומזכירה לכולן שכן,

כל אמא יכולה!