חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

גם אני מודעת 2016

מאת: סילבי לופט-גימפל |

1000 שחקניות, 20 מגרשים, אצטדיון 1!


ביום שישי, ה07/10/16, התקיים זו השנה השלישית, אירוע בשם "גם אני מודעת" באצטדיון האתלטיקה בראשון לציון. זהו אירוע מאמאנט (ליגת אמהות בכדורשת), להעלאת המודעות לסרטן השד. האירוע מאורגן ע"י שחקניות חולות או שחלו בעבר והחלימו. 1000 שחקניות התקבצו מרחבי הארץ להפנינג עצוב ושמח גם יחד ושיחקו בעשרים מגרשים ששורטטו ע"ג הדשא והותקנו בהם רשתות .
את פניה של כל שחקנית שהגיעה, קיבלו שחקניות מתנדבות שעזרו באירגון והחלוקה. כל אחת קיבלה חולצה ורודה, שהודפסה במיוחד עבור הטורניר. סיכה עם סמל המודעות, באף לשיער, תפוחים, חטיפי אנרגיה, מי עדן וספרון הסברה לגבי גילוי מוקדם של סרטן השד. כמו כן, חולק מחזיק מפתחות לזכרה של קארין כהן ז"ל, שחקנית באר יעקב שנפטרה השנה והייתה מהמארגנות של האירוע בשנה שעברה. 
קארין ז"ל, ביקשה שהשחקניות יצרו סמל אנושי של סמל המודעות ובקשתה נענתה.
כל השחקניות, לבושות בחולצות הורודות, הסתדרו על הדשא בצורה של סמל המודעות ויצרו סמל מודעות אנושי ורוד ענק, שבלט על רקע הדשא הירוק של האצטדיון. מצלמה שהותקנה ע"ג רחפן, צילמה את השחקניות ממבט על, שעמדו בסדר מופתי ובספירה לאחור, בתזמון מושלם, כולן התפזרו למגרשים להתחלת המשחקים.
במהלך הבוקר, התקיים טקס אותו הנחתה בהתנדבות מיכל צפיר המדהימה. נאמו סגן ראש עיריית ראשון לציון, שמארחת זו השנה השלישית את האירוע ונכבדים נוספים.
נעה גרוס, אשר גילתה שחלתה בעקבות השתתפות באירוע בשנה שעברה, סיפרה את סיפורה המרתק בנוגע לגילוי המחלה ואת שעבר עליה מאז והציגה את חברותיה וסיפור מחלתן בקצרה. 
כל הבנות בקהל ישבו ובלעו כל מילה שיצאה מפיה של נעה. הקשיבו והפנימו. הבינו את שעליהן לעשות. ללכת להבדק בהקדם. לא לחכות לגיל 50. היום הסטטיסטיקה היא כבר לא אחת מתשע וגם לא אחת משמונה. לצערנו הרב, היחס הולך ומצטמצם. עכשיו הסטטיסטיקה מדברת על אחת משש וחצי או אפילו על אחת משש! 
לאחר הטקס, הטורניר המשיך. 90 קבוצות שיחקו במגרשים. שופטים שעשו עבודתם נאמנה בהתנדבות, תפסו את מקומם ליד הרשת. את האירוע ליוותה מוסיקה מקפיצה ומדריכת זומבה. במהלך היום חולקו מתנות רבות מטעם רשת גוד נייט, אותן קיבלו שחקניות שעלו בהגרלה.
צוות נרחב של מנהלת מאמאנט, בראשם אבי וייץ, רכז הטורניר, עסק בקדחתנות בליקוט התוצאות השונות וחישוב משחקי ההצלבות עד למשחק הגמר. השחקניות הזוכות במקום הראשון קיבלו גם פינוקים מתנת ללין מלבד הגביע.
בכל שנה מספר המשתתפות באירוע עולה וכנראה כך יהיה גם בשנה הבאה עלינו לטובה.
בנות, לכנה להבדק! גילוי מוקדם מציל חיים!
נאחל לכולנו שנת בריאות וספורט.