חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

מאמאנט במשחקי CSIT באיטליה 2015

מאת: זיו סדבון |

ב 7/6/15 יצאה משלחת של 50 שחקניות מאמאנט למשחקי הספורט העולמיים של CSIT באיטליה כדי לעשות היסטוריה ולהפוך את מודל מאמאנט מהצלחה ישראלית לבינלאומית.


"היסטוריה לא כותבים, היסטוריה עושים." ברוח החלוציות של בן גוריון יצאה ב 7/6/15 משלחת של 50 שחקניות מאמאנט למשחקי הספורט העולמיים של CSIT באיטליה כדי לעשות היסטוריה ולהפוך את מודל מאמאנט מהצלחה ישראלית לבינלאומית. אם לא הבנתם עדיין, אז כן, הן הצליחו ומאמאנט על המפה העולמית !
במסגרת שיתוף הפעולה המוצלח של מאמאנט עם "הפועל" הוזמנה משלחת שחקניות "מאמאנט" על ידי ארגון CSIT  למשחקי הספורט העולמיים באיטליה להצגת מודל מאמאנט. הנהלת CSIT  בראשות הנשיא ,הארלד באואר, התלהבו ממודל מאמאנט לאחר שנחשפו אליו בספורטיאדה האחרונה.

ארגון CSIT  : "International Workers and Amateurs in Sports Confederation" כולל עשרות איגודי ספורט מרחבי העולם המשתתפים אחת לשנתיים בטורניר בינלאומי הכולל אלפי ספורטאים  בענפי הספורט השונים. מטרת המשלחת הייתה להציג את מודל מאמאנט למשתתפי הטורניר על מנת להפוך את מודל מאמאנט לחלק מהמשחקים הבינלאומיים שיערכו ב 2017 בלטביה.

ההתרגשות התחילה כבר בנתב"ג, כל השחקניות בתלבושת אחידה, תיקים ממותגים והרבה מוטיבציה בדרך לייצג את מאמאנט בצורה הטובה ביותר. מגוון השחקניות שהגיע יצר משלחת ססגונית שהשאירה את חותמה בכל מקום בתמונה ובשירה. ביום הראשון הגיעה המשלחת לעיירת החוף הציורית LIGNANO שאירחה את הטורניר והתמקמה במלון על חוף הים ובנות המשלחת מיד יצאו למשימה הראשונה גיחה לחוף הים ובדיקת החנויות בטיילת.

ביום השני הגיעה המשלחת לכפר האולימפי ומיד משכה אליה את צוות הסיקור המקומי שהעלה סרטון לרשת החברתית עם ראיון ברוח מאמאנט של עופרה אברמוביץ וברקע 50 שחקניות. לאחר שכולן הצטלמו ירדה המשלחת לחוף הים למגרשי החופים שם נערך טורניר בין הקבוצות. לאחר רצף ניצחונות משכנע ניצחה בגמר קבוצת numero uno המצוינת.
בהמשך היום התארגנה המשלחת לטקס פתיחת המשחקים הרשמי. אלפי ספורטאים הגיעו למצעד המשלחות המרגש באצטדיון העירוני שהיה מלא עד אפס מקום. בלב המשלחת הישראלית שכללה 200 ספורטאים אי אפשר היה להתעלם מהרעש של שחקניות מאמאנט שהיו בכל מקום והצטלמו עם כל נבחרת ממקסיקו ועד איראן. מצעד המשלחות היה אירוע מרגש ביותר עבור השחקניות שלא זוכות כל יום להשתתף במצעד ראווה של ספורטאים מכל העולם עם הגאווה הגדולה של דגל ישראל מצד אחד ודגל מאמאנט מהצד השני. זו הייתה חוויה מכוננת שתישאר בזיכרון השחקניות עוד זמן רב.

ביום השלישי החלו הקבוצות להתחרות במסגרת טורניר פנימי שכלל חמש קבוצות : mamamia , mama vittoria , bellissimo , ligmum , numero uno  בשלב הראשון נערך סיבוב משחקים בין כל הקבוצות לקביעת הדירוג
המשחקים נמשכו ביום הרביעי ובשעות הצהריים נערכה ארוחה חגיגית של הנהלת csit  בה השתתפו יו"ר מאמאנט עופרה אברמוביץ ויו"ר הועדה המקצועית זיו סדבון ובמסגרתה הוצג מודל מאמאנט לחברי ההנהלה ודנו באפשרויות להטמעת המודל בכל המדינות החברות ב csit על מנת להפוך את מאמאנט ממודל מקומי למודל בינלאומי.
לאחר הפגישה המוצלחת יצאה שוב המשלחת לכפר האולימפי לאירוע חשיפה מול צוותי התקשורת המקומיים שכלל משחקי ראווה בחוף הים ולאחר מכן השתתפה המשלחת בפנל תקשורת בנושא ספורט ונשים במסגרתו בירך נשיא CSIT  את משלחת מאמאנט וביקש לאמץ את המודל במסגרת פעילות CSIT  העולמית.

ביום החמישי הגיע שלב משחקי ההצלבות קבוצת mamaia  ניצחה במשחק צמוד את קבוצת numero uno  והבטיחה את מעמדה בגמר . לאחר משחק חצי הגמר הראשון הגיעה משלחת של נציגי נבחרות מכל העולם וביחד איתם חברי הנהלת csit העולמית למשחק ראווה של משלחת מאמאנט ואחר כך גם התנסו בעצמם במשחקי ידידות שהיו הצלחה גדולה. בסיום משחקי הידידות נערכה תמונה קבוצתית מרגשת והייתה הרבה התלהבות של המשתתפות ונציגי ההנהלה ממודל מאמאנט ונוצרו קשרים ראשוניים לקראת הטמעת המודל באירופה בשלב הראשון. לאחר כל זה נשא דברים נשיא csit וריגש את השחקניות בדברי הברכה שלו ובאמונה המלאה שלו כי מאמאנט שהחלה בישראל היא חלק מגל שישטוף את העולם ויאסוף לתוכו עשרות אלפי שחקניות חדשות שיצטרפו למהפכה החברתית שמצליחה כל כך בישראל. עם עזיבת המשלחת המכובדת המשיכו המשחקים הרשמיים ובחצי הגמר השני ניצחה קבוצת bellissimo את קבוצת Ligmum והבטיחה לנו שהגמר לא יהיה משעמם.

ביום השישי למשחקים נערכו משחקי הגמר , במשחק על המקום השלישי זכתה קבוצת numero uno שהייתה הקבוצה האורגנית היחידה שהגיע לטורניר ומבוססת על שחקניות שמעוני ג' מגבעתיים. במקום הרביעי סיימה קבוצת ligmum שהייתה שילוב בין שחקניות כרמיאל לתל אביב, במקום החמישי סיימה קבוצת mama vitoria  המבוססת על שחקניות מאור יהודה ומזכרת בתיה. בגמר היה זה קרב ענקים בין קבוצת bellisimo שהייתה מורכבת משחקניות ותיקות וחברות ההנהלה מכפר סבא ועד עמק חפר וממולן שחקניות mamaia  הססגונית שהביאו הרבה צבע למגרש עם שחקניות מוכשרות מראש העין ועד רמת גן. המשחק נפתח בשירת ההמנון הלאומי שהיה עוד רגע מכונן ומרגש במשלחת. לאחר ההמנון התחיל משחק הגמר שהיה צמוד לכל אורכו והחום על המגרש השתווה לחום בחוץ עם הרבה מתח חיובי לאחר הובלה לאורך רוב המשחק של קבוצת mamamia   הצליחו הבנות מ bellisimo  להתעורר ברגע הנכון ובסוף המערכה הראשונה עם הרבה קור רוח ניצחו בתוצאה 23-21. המערכה השנייה נפתחה שוב בהובלה של mamamia שלא ויתרו לרגע ונלחמו על כל כדור על המגרש אך הבנות של bellisimo  הצליחו לנצח גם את המערכה השנייה בתוצאה 21-17 וזכו במקום הראשון עם הרבה כבוד ל mamamia שזכתה במקום השני.

בסיום המשחק נערך טקס סיום מכובד וכל שחקנית קיבלה מדליה ותשורה ממארגני הטורניר וכמובן תודות לצוות המקצועי בראשות יו"ר הועדה המקצועית, זיו סדבון, לשופט הבית ,גלעד נעמן פרי, שעשה עבודתו נאמנה בתנאים מאתגרים וכמובן לצלם הבית ,יוסי לזרוף עם הרבה סבלנות ומקצועיות לצלם כל אחת כמה שתרצה עד שהתמונה תצא כמו שצריך. במעמד טקס הסיום התקבלה ההודעה שהייתה שווה את כל השבוע לפיה הוחלט בישיבת ההנהלה העולמית של CSIT  כי מודל מאמאנט יהיה חלק מהמשחקים הרשמיים שיערכו בלטביה בשנת 2017 ! המשמעות היא הפיכת מאמאנט מסניף מקומי לפדרציה בינלאומית שתאגד בתוכה את המדינות החברות csit לקראת בחירת הקבוצות המשתתפות במשחקים העולמיים שיערכו ב 2017 בריגא,לטביה.  כדי להירגע מהכל יצאה המשלחת לטיול בטרייסטה עם שופינג, נופים ואוכל טוב.
ביום האחרון למשחקים התפזרו הבנות בין ונציה לחוף הים והשלמות שופינג אחרונות לפני טקס נעילת המשחקים במסגרתו עלתה מאמאנט כמדינה בזכות עצמה וקיבלה את ההכרה מהפדרציה.

לאחר שבוע שלם חזרה המשלחת לארץ ונכנסה לאזור קבלת הקהל בנתב"ג עם דגלים ,שלטים והרבה שירה והתקבלה בחיבוק חם ואוהב של המשפחות השמחות עם הרבה התרגשות לאחר שבוע שכולו מאמאנט.
לסיכום, אי אפשר בלי לומר תודה גדולה לאישה שהתחילה את הכול ,עופרה אברמוביץ, אין מילים לתאר את התודות הרבות שקיבלה מכל עבר וההצלחה האדירה של המשלחת למשחקים שקיבלה הכרה בינלאומית של מודל מאמאנט. זו הצלחה בקנה מידה אדיר שהפכה לרגע היסטורי בהצלחה של מאמאנט. מגיע כל הכבוד לעופרה ולשחקניות על השינוי החברתי שהן מובילות שהופך עכשיו מפעילות לאומית למגמה עולמית.

לקריאת המאמר המלא


numero uno  זוכת טורניר החופים

משלחת מאמאנט בכפר האולימפי

מאמאנט במשחקי CSIT באיטליה 2015

מאמאנט במשחקי CSIT באיטליה 2015