חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

זכיה של עפרה אברמוביץ בעיטור "איש כפועלו" מטעם ותיקי הפועל

מרכז הפועל העניק בחודש ינואר לעשרה מוותיקי הספורט בישראל את העיטור "לאיש כפועלו" במסגרת כנס ותיקי הפועל המסורתי הנערך מדי חנוכה ובו זוכים להוקרה פעילי הפועל אשר תרמו לייסוד וביסוס הספורט במדינה.


מייסדת להיט המאמאנט ומייצאת המשחק לחו"ל עופרה אברמוביץ זכתה בעיטור על הישג חברתי יוצא דופן.

עפרה אברמוביץ' הקימה את ליגת מאמאנט לפני 14 שנה מתוך רצון לחולל שינוי תפיסתי של האשה בישראל. היא לא דמיינה לעצמה עד כמה היוזמה שלה תהדהד ותשפיע על עשרות אלפי משפחות. מאמאנט הפכה לתופעה שסחפה אחריה עשרות אלפי נשים בארץ ובעולם, כאשר אימהות מסווגות את חייהן ל"לפני" ו"אחרי" מאמאנט.

זכיה של עפרה אברמוביץ בעיטור "איש כפועלו" מטעם ותיקי הפועל


מחקר שנערך לאחרונה על ידי ד"ר ריקי טסלר מאוניברסיטת אריאל ופרופ' אורנה בראון אפלר מאוניברסיטת חיפה, בחן את השפעת ההשתתפות בליגת מאמאנט כמקדם בריאות באמצעות הון חברתי. המחקר, שנמשך 3 שנים והסתיים בימים אלה ומומן ע"י משרד המדע הטכנולוגיה והחלל, מצא כי שחקניות מאמאנט מדווחות על פחות סיממני דיכאון ויותר הון חברתי בהשוואה לקבוצת הביקורת, הכוללת נשים שאינן עוסקות בספורט כלל וגם כאלה המשתתפות בסוגי ספורט אחרים שאינם קבוצתיים.

בתוכנית הבוקר של פאולה וליאון בערוץ 12 התראיינו שחקניות אשר מהוות עדות חיה לתוצאות המחקר ושיתפו באופן נוגע ללב על חוויות קשות מחייהן שבהן התמיכה שקיבלו מהמאמאנטיות שסביבן אפשרו להן להחזיק מעמד ולא להיכנס לדיכאון.

מסתבר, כי דברים נפלאים קורים כשקבוצת אימהות נפגשות יחד על המגרש!

מנכ"ל מרכז הפועל יורם ארנשטיין אמר בכנס: "הספורט בישראל חב המון לכולכם ומרכז הפועל מודה לכם היום על פועלכם העשיר, על הפצת בשורת הספורט בכל פינה במדינה, על ההישגיות הבלתי מתפשרת ועל כל היוזמות הברוכות מהן נהנים רבבות של אנשים במשך עשרות שנים".

עפרה אברמוביץ זכתה בעיטור לאיש כפועלו

עפרה אברמוביץ זכתה בעיטור לאיש כפועלו

פורטל הכרמל והצפון | 25/1/2020