חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

עפרה אברמוביץ', יו"ר ומייסדת מאמאנט ישראל



עפרה אברמוביץ',  יו"ר ומייסדת מאמאנט ישראל
עפרה אברמוביץ נשואה ואם לשתי בנות, תושבת העיר כפר סבא, היא ההוגה, היוזמת, המקימה והמובילה של מאמאנט – ליגת האמהות בכדורשת, פרויקט האמהות הספורטיבי חברתי הגדול ביותר בישראל.
בשנת 2005 החלה עפרה, ללא לאות ובהתנדבות מלאה, ליזום, לשווק ולדחוף את משחק הכדורשת בקרב תושבות העיר כפר סבא. היא שיתפה בחזונה את ראש עיריית כפר-סבא, מר יהודה בן-חמו, שנרתם לעניין ונתן את ברכתו. עפרה פנתה למנהלי בתי הספר, לועדי ההורים ולמורים לחינוך גופני, על מנת שיעזרו בהקמת קבוצות של אמהות בבתי הספר. היא דברה באסיפות הורים ואף גייסה באופן אישי אמהות לקבוצות הראשונות, וכך יצאה לדרך ליגת מאמאנט הראשונה. בשנים שחלפו מאז הקמת הליגה הראשונה בכפר סבא, פעלה עפרה להקמת ליגות מאמאנט בערים רבות, מהצפון ועד הדרום. בזכות פועלה הצטרפו אלפי שחקניות למאמאנט והפכו אותה לארגון הספורט העממי המתפתח במהירות הגדולה ביותר בארץ כיום.
כל ליגה חדשה שמתווספת למעגל מאמאנט מייצרת מעגלי השפעה בתוך העיר בה היא פועלת.
המודל של ליגת מאמאנט, אותו פיתחה עפרה, הינו פשוט אך מהפכני בכל עיר מוקמת ליגה עירונית מקומית. האמהות מאוגדות בקבוצות בהתאם לבתי הספר בהם לומדים ילדיהן והליגה כולה מתרחשת במרחב העירוני. עובדה היוצרת חיבור חזק בין השחקניות לילדיהן. הילדים נחשפים לפעילות הגופנית של אמם המשחקת: הם מעודדים במשחק, מגיעים לעתים לאימונים ומשתתפים בפעילויות קהילתיות שיוצרות השחקניות. הם רואים בה מודל לחיקוי ורוצים לשחק גם הם.

עפרה משמשת מודל לחיקוי עבור שחקניות מאמאנט ברחבי הארץ. הרוח שהיא משרה מעודדת נשים רבות לקחת אחריות על עצמן ועל ספורט הנשים בעירן.
עפרה אברמוביץ' זכתה בשנת 2014 בפרס גלר היוקרתי. פרס גלר ע"ש זאב גלר מוענק מדי שנה למתנדבים מצטיינים בעיר כפר סבא.
מתוך דברי הועדה:"עפרה יזמה והקימה אימפריה ספורטיבית לטובת נשים במשחק כדורשת-ליגת מאמאנט... כיום פועלות בעיר 24 קבוצות בהן משתתפות כ-250 אימהות. היא המשיכה ושכפלה את המיזם שלה לערים אחרות בארץ, וכיום פעילות 250 קבוצות ב-70 ערים בארץ, בהן משחקות כ-5,000 נשים בכל  הגילאים. מעבר לפעילות הפנאי והספורט, היא גייסה את חברות המאמאנט לפעילות למען הקהילה... את כל הפעילות עושה עופרה בהתנדבות מלאה מתוך שליחות למען נשים והקהילה. הפרויקט שיזמה והובילה, הוא כיום מותג ארצי, שמביא לעפרה ולעירנו, ומשמש כלי העצמה לנשים ומופת לתרומה לקהילה".
פריצת הדרך של עפרה אף חצתה את גבולות המדינה. בשנת 2014, הוזמנה עפרה להרצות בכנס היוקרתי IWG בפינלנד, כנס בינלאומי לנשים וספורט. בכנס הציגה עפרה את ליגת מאמאנט מהי. התגובות היו נלהבות וכיום העניין במאמאנט חוצה גבולות המדינה.

עפרה אברמוביץ',  יו"ר ומייסדת מאמאנט ישראל