חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

כל אמא של אמא יכולה - 'מאמאנט זהב' - פורמט חדשני לגיל השלישי

'מאמאנט זהב' קיימת מזה שלוש שנים ומאפשרת הצטרפות לליגה לשחקניות ושחקנים בגיל 65 ומעלה, במטרה להביא לידי ביטוי את הקשר הבין-דורי במגרש הספורטיבי בארץ ומעבר לים


הפיילוט של 'מאמאנט זהב' נבנה תודות לחיבור עם ארגון 'הג'ויינט ישראל והוא יוצג באמצעות הקבוצות מישראל שידגימו את הפורמט לראשי ארגוני ספורט מ-40 מדינות בעולם, אשר יגיעו  ללמוד את הפורמט, במטרה לאמץ את ליגת 'מאמאנט זהב' ברחבי העולם.

זהבה מלוכנא שילה, מבית אלעזרי, אמא לשלוש בנות, משחקת מזה שלוש שנים בליגת 'מאמאנט זהב' מזכרת בתיה : "אני עצמי לא ספורטאית, אלא עוסקת בפעילות כגון: ריצה וטניס שולחן. לפני שלוש שנים  נשלחו כמה נציגות, בניהן אני, במטרה ללמוד כיצד לשחק מאמאנט ולהקים קבוצה בקהילה שלנו, במזכרת בתיה" היא מספרת ומוסיפה:" זה לא מובן מאליו שאנשים בגילנו ייקחו חלק בפעילות ספורטיבית ולכן היה קושי בהתחלה לצאת לדרך. במטרה להתמודד עם האתגר, החלטנו לצרף גם גברים ובתמיכה של מאמאנט והרשות המקומית הצלחנו להקים קבוצה כחלק מליגת 'מאמאנט זהב',  שמונה 12 חברים מהם 4 גברים ו-8 נשים. בנוסף לעובדה כי אנו מפיקים הנאה מרובה מהפעילות הספורטיבית והחברתית במאמאנט, אנו מוכיחים כי גם בגילנו אנו מסוגלים לקפוץ, לרוץ, לתפוס את הכדור וכי הגיל הוא רק מספר" מספרת זהבה בגאווה. " הפכנו להיות קלאב חברתי, קבוצה מגובשת, משפחה. יחד אנו מבלים, מקיימים ערבי גיבוש ופעילויות שהן הרבה מעבר לרשת."

כל אמא של אמא יכולה - 'מאמאנט זהב' - פורמט חדשני לגיל השלישי

זהבה מספרת על התמיכה הרחבה של הרשות המקומית אשר נותנת מענה לליגת 'מאמאנט זהב' החל מאולם ממוזג, מתן כדורים וכל צורך אחר שמעלים חברי הקבוצה. " חשוב לי להדגיש מועצת מזכרת בתיה תומכת לאורך כל הדרך וראש המועצה מחבק אותנו חיבוק גדול. משלב הקמת הליגה וגם כיום, דבר מאוד משמעותי המאפשר לנו להמשיך ולפעול. גם הקהילה המגובשת,  מטפחת את גיל הזהב, מפרגנת ומגיעה לאימונים ולמשחקי לעודד ולהיות חלק מהפעילות, כולל שחקניות מאמאנט הצעירות. הבנות שלי מאוד גאות בי ומגיעות לעודד ולפרגן באימונים והמשחקים".

בנוסף מדגישה זהבה את התרומה של 'מאמאנט זהב' לקהילה עצמה: " ליד האולם בו אנחנו משחקים ממוקם בית ספר, אשר תלמידיו משחקים איתנו לעיתים מאמאנט. הדוגמא האישית והמסר שאנו מעבירים להם באמצעות הפעילות יקרים מפז. באמצעות הדרך בה אנו משחקים, העידוד החיובי והעובדה כי מעבר לניצחון אנחנו חברים טובים, המקפידים על משחק הוגן ועל כבוד הדדי, עובר לדור הצעיר.  בסופו של משחק בו האווירה נהדרת, כולנו לוחצים ומתחבקים וזה מה שאנו מנחילים לדור ההמשך".


"אנחנו רוצים להמשיך ולהיות כחלק ממשפחת מאמאנט תוך שמירה על הזהות הייחודית שלנו כקבוצה של הגיל השלישי, של 'מאמאנט זהב'. ההתרגשות לקראת הנסיעה גדולה וגם הציפייה, לשחק נגד מדינות אחרות במטרה לשחק מאמאנט בישראל ומעבר לים, כדוגמת דנמרק  אשר צרפה 60 משתתפים לקורס מאמאנט זהב, במטרה לאמץ את המודל במדינה." היא מסכמת. 

כל אמא של אמא יכולה - 'מאמאנט זהב' - פורמט חדשני לגיל השלישי

ראש מועצת מזכרת בתיה, מאיר דהן: היוזמה שהתגבשה לכדי קבוצת מאמאנט זהב הינה מבורכת ומקדמת את ערכי המושבה לאורח חיים בריאוספורטיבי.

השתתפותכם במסגרת  הטורניר הבינלאומי בריגה רק הוכיחה את עוצמתכם ויכולתכם והביאה כבוד גדול למושבה. שמח לראות את הגיבוש וההתמדה שלכם כקבוצה וכיחידים, הוכחתם לכולם שהכל אפשרי ובכל גיל. מאחל שתמשיכו בפעילות המבורכת. "