חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

כל אמא יכולה - גם לעבור קבוצה

כיצד משפיע המעבר לבית ספר חדש על עזיבת קבוצה, והשתלבותה של שחקנית מאמאנט בקבוצה חדשה


הדבר הקבוע היחיד שיש סביבנו הוא השינוי. ישנם המחכים לשינוי ונרגשים לקראתו ואחרים חוששים, דבר שעלול להוביל לירידה במצב הרוח, פגיעה במוטיבציה, תחושה של חוסר יציבות, אי וודאות והרגשה של חוסר שליטה. מצב בו הילד עומד ללמוד בבית ספר חדש, כתוצאה ממעבר לעיר אחרת, בחירה במסגרת לימודים חדשה או כל שינוי שעובר עליו או על המשפחה, משפיע גם על מעבר של שחקנית מאמאנט לקבוצה אחרת.

"כאשר שחקנית מאמאנט נאלצת להיפרד מקבוצתה ולהשתלב במקום חדש, נכפה עליה שינוי שהנו בעל יתרונות וחסרונות כאחד. במידה והשיא תשכיל למנף את השינוי כמנוע לצמיחה אישית, עבורה ועבור משפחתה, היא תוכל לשמש מודל לשינוי שישפיע על חייה, על משפחתה ועל קהילתה " מסבירה צופית תדמור מטפלת משפחתית וזוגית ופסיכולוגית ספורט.

"ליגת מאמאנט היא הרבה מעבר לרשת וכאשר שחקנית עוזבת קבוצה, היא עוזבת סוג של בית, מעין משפחה שנייה. מדובר בקבוצה של אמהות המשחקות יחד, יוצרות קשרי חברות קרובים ואיתנים, מבלות בצוותא גם עם בני המשפחה של כל אחת ומתחרות כגוף אחד. פתאום החברות הופכות ליריבות (במסגרת העידוד חיובי כמובן) . . . מדובר בטלטלה. יחד עם זאת, השינוי יכול להוביל מצד שני גם להתרגשות ומאמץ להשתלב בקבוצה החדשה. מיד עולות השאלות: מי יהיו השחקניות/חברות החדשות? האם אצליח ליצור מעמד חברתי ומקצועי כפי שעשיתי בקבוצה אותה עזבתי? מי יהיה המאמן? כיצד ישתלבו בני משפחתי?

חשוב לזכור כי היתרון הוא גם החיסרון, וכי יש להסתכל על שינוי כעל אתגר המכניס גיוון בחיים, מאפשר הכרות עם אנשים חדשים, מחשל אותנו ומלמד אותנו על דרך ההתמודדות שלנו עם אתגרים אישיים, מקצועיים וחברתיים. ההתנגדות לשינוי קשורה להרגלים, שמרנות, שאיפה ליציבות וודאות.
בנוסף לשינוי שעוברת האם, היא עלולה גם לקחת על עצמה את החוויה של הילד שעובר למסגרת חדשה. לעיתים ישנה נטייה להתרכז בשלילי ולנכס את החששות של הילד. חשוב לשוחח, לשתף ולהקשיב. תנו לילד אוזן קשבת, ליווי, תמיכה כמו גם הכלה ולגיטימציה למגוון רגשות ויחד עם זאת, הראו לו שאתם סומכים עליו.  אפשרו לילד להרגיש שהוא יכול להתמודד עם אתגרים.. צרו בו תחושה של מסוגלות. הדרך בה נגיש את הדברים לילד, תשפיע על החוויה הכללית ועל הרגשתו ביחס למצב החדש. 
היו אמיצות וזכרו כי אתן מודל לחיקוי וסוכנת השינוי המשפיעות על משפחתכן, קהילתכן והחברה בה אתן חיות".

כל אמא יכולה - גם לעבור קבוצה


כיצד נערכים לשינוי?

חשוב לתת מקום לחששות ויחד עם זאת, להציג את היתרונות. הסבירו לילד כי המעבר לבית ספר אחר ולליגה/קבוצה חדשה, תאפשר לכולכם הרחיב את מעגל החברים, להיחשף למקומות חדשים וליצור הזדמנויות רחבות.

בטרם המעבר מומלץ להכיר לילד מבעוד מועד, חבר או שניים, בין אם מדובר בילדים של שחקניות הקבוצה החדשה או מבית הספר. חשוב לאפשר המשכיות לדברים הטובים שיצרו את החוויה החיובית שמקום הקודם , כולל שמירה על קשר עם החברים הישנים.

הגיעו לקבוצה החדשה שלכן עם ראש פתוח. אל תפסלו על הסף כל דבר, ותעשו השוואה בכל הפרמטרים האפשריים  כגון: " בקבוצה הקודמת נפגשנו יותר, היינו יותר פעילות וכדומה". לכל קבוצה המאפיינים שלה לטוב ולרע. במידה ויש לכן רעיונות או יוזמות שתרצו ליישם, תוכלו לעשות זאת בהמשך הדרך. במאמאנט כל אמא יכולה, מדובר באמהות בעלות מכנה משותף רחב ולכן, רוב הסיכויים שתוכלו להשתלב גם במקום החדש.

מפעל לייצור נעלים שרצה להרחיב את השווקים בהם הוא פועל, שלח שני אנשי מכירות לשני מקומות שונים.  הראשון הכריז כי במקום אליו הגיע איש לא נועל נעליים, וכי החליט לחזור כלעומת שבא. איש המכירות השני הכריז בשמחה כי בשל העובדה שהמוצר אינו מוכר, קיים במקום פוטנציאל שיווקי אדיר. כאשר נתקלים בשינוי כפוי, חשוב לגלות אומץ, להיערך למצב החדש ולנסות להוציא ממנו את המיטב.

כל אמא יכולה - גם לעבור קבוצה


אור מנדלס, נשואה ואמא לעמוס בן שנתיים ויובל בת שנתיים וחצי הינה שחקנית מאמאנט, עומדת לשחק בקבוצה חדשה, בעקבות מעבר מהעיר תל אביב להוד השרון, בחודש אוגוסט.

"ליגת מאמאנט עבורי הנה רשת חברתית המורכבת מאמהות ממגוון קהילות, את חלקן לא הייתי פוגשת לולא היינו משחקות יחד. האהבה למשחק מאמאנט והחוויות המשותפות שאנו עוברות יחד, יוצרים מוטיבציה לצאת לאימונים או משחקים, גם בשעות הערב" משתפת אור ומסבירה: "אחרי ששיחקתי שנתיים בקבוצת 'אהבת ציון',  גם בתפקיד של קפטנית, אני עוברת לקבוצה חדשה ולא מוכרת. מצד אחד אני חוששת מהמעבר, ללא קשר לביטחון שלי שהילדים וגם אנחנו נסתדר ונתאקלם כראוי. קשה לי לעזוב קבוצת מגובשת של חברות כל כך טובות, ולעבור חבלי לידה בקבוצה החדשה. יחד עם זאת ומכיוון שמדובר בליגת מאמאנט, ברור לי שההתאקלמות תהיה קלה יותר, כי ארכוש חברות הדומות לי מעצם העובדה שכולנו שחקניות מאמאנט. ליגת מאמאנט היא המקום הבטוח בחוסר הוודאות אשר במעבר דירה ועיר.

חשוב לי לשמש דוגמא אישית לילדי ולהסביר להם שכולנו עוברים יחד את השינוי, במסגרות החינוך ובמאמאנט.. הסברתי להם שבסופםו של דבר אנחנו נסתדר וכי מדובר בהזדמנות להרחיב את מעגל החברים ולצבור חוויות חדשות." היא מסכמת.